کاستکو و دغدغه‌هایی از جنس کارمندان

کاستکو و دغدغه‌هایی از جنس کارمندان
کاستکو و دغدغه‌هایی از جنس کارمندان

کاستکو به یک کارفرمای خوب شهرت دارد. این خرده‌فروش دستمزدهای بالاتر از میانگین پرداخت می‌کند و به نظر می‌رسد ارزش حفظ کارمندان را برای مدت طولانی درک می‌کند؛ بسیار بیشتر از رقبایی مانند والمارت و تارگت. برای مجبور کردن والمارت و تارگت جهت بهبود دستمزدها و مزایای کارگران، کمبود نیروی کار و فشار عمومی لازم بود اما در کاستکو از این خبرها نیست. این برند عموما به‌عنوان یک پیشرو در صنعت در نظر گرفته شده و در سال2023 در رتبه ۹۲ بهترین مکان‌ها برای کار کردن انتخاب شد.کاستکو دارای امتیاز 3.9 از 5 در سیستم رتبه‌بندی Glassdoor است که براساس بازخورد کارمندان واقعی لحاظ می‌شود. به‌طورکلی، بزرگ‌ترین شکایت کارمندان و کارگران، پذیرش محدود فناوری ازسوی شرکت و اینکه اعضای زنجیره ممکن است گاهی اوقات زورگو باشند، بود. نقطه مثبت هم حفظ حقوق معنوی کارکنان و دفاع از حقوق آنها عنوان شد.

 

 

 از بسیاری جهات به‌راحتی می‌توان فهمید چرا کارگران استارباکس که عموما کمتر از 15دلار در ساعت دستمزد در سطح باریستا دریافت می‌کنند، می‌خواهند به اتحادیه صنف خودشان بپیوندند.در کاستکو که در زمینه دستمزدها در فضای خرده‌فروشی پیشتاز است، ظاهرا پرداخت‌ها، دغدغه اصلی فروشگاه زنجیره‌ای نورفولک در ویرجینیا نیست. کارگران کاستکو در نورفولک در ویرجینیا با اکثریت قاطع به پیوستن به Teamsters Local 822 رای دادند. این اولین پیروزی سازماندهی‌شده اتحادیه در خرده‌فروشی عمده در دو دهه است. این گروه 238کارگری به دنبال نمایندگی قوی برای رسیدگی به نگرانی‌های موجود و بهبود شرایط کاری است. توافق اخیر، دستمزدها و سهم بازنشستگی کارفرما را افزایش می‌دهد و پاداش‌های سالانه بالاتر و سیاست حضور و غیاب منعطف‌تر به اعضا ارائه می‌کند. بسیاری از کارگران کاستکو در نورفولک از قرارداد ملی به‌عنوان کاتالیزوری برای سازمان‌دهی یاد کردند.

 

 

سازمان‌دهندگان، سطح ایمنی پایین را به‌عنوان یک نگرانی اصلی مطرح کردند. ریچارد گالانتی، مدیرمالی کاستکو درمورد تلاش‌های شرکتش برای پاداش و حفظ کارگران در طول جلسه درآمد سه‌ماهه اول برند صحبت کرد. او گفت: «ما می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانیم کاری برای کارمندان خود انجام دهیم و مطمئنا می‌دانید، افزایش‌ دستمزدهای متعددی با شروع حق بیمه کارگران خط مقدم در طول سال اول کووید وجود داشت. همچنین از فروش و قوی‌‍تر سود برده‌ایم؛ بنابراین ما موفق شدیم.» او گفت بسیاری از کارمندان کاستکو به اندازه‌ای طولانی در شرکت می‌مانند که در نهایت به بالاترین مقیاس دستمزد می‌رسند. وجود یک اتحادیه می‌تواند برای سهام کاستکو در آینده مشکل ایجاد کند و توافق اخیر بر زنجیره‌ای که شاهد افزایش 48درصدی قیمت سهام آن در سال2023 بوده، تاثیری ندارد. این عمدتا به‌دلیل انعطاف‌پذیری زنجیره در شرایط سخت است. کاستکو برخلاف والمارت و تارگت تاثیر منفی بسیار محدودی از سرقت خرده‌فروشی گرفت.

منبع:  Thestreet.com

تگها : فروشگاه زنجیره ای , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , تارگت , فناوری , والمارت , رقابت , کاستکو , انعطاف پذیری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان