کرونا بزرگ‌ترین آسیب را به بخش خدمات و گردشگری اقتصاد ترکیه وارد کرده است

کرونا بزرگ‌ترین آسیب را به بخش خدمات و گردشگری اقتصاد ترکیه وارد کرده است
کرونا بزرگ‌ترین آسیب را به بخش خدمات و گردشگری اقتصاد ترکیه وارد کرده است

 

سرکار خانم زینب عاشری در لایو مشترک با ماهنامه تجارت طلایی:(به همراه ویدئو)

سرکار خانم زینب عاشری مدیرعامل اسبق ال سی وایکیکی در ایران  میهمان دیگری بود که در گفت وگوی آنلاین با مهندس شاهرخ کشاورز هم صحبت شد.

او در ابتدای صحبت هایش اشاراتی به نحوه کنترل شیوع بیماری کرونا توسط دولت ترکیه داشت و گفت: 85 درصد از فروش برندها افت کرده است و اکثریت مردم به دنبال تامین مایحتاج سوپرمارکتی و درکل موارد ملزوم آن به صورت خرید آنلاین هستند.

به گفته او مستاجران در مراکز خرید ترکیه بنابر دستور دولت این امکان را پیدا کرده اند که اجاره بها را به مدت 3 ماه پرداخت نکنند ( اما شرایط آن اعلام نشده). اما صاحبان مراکز خرید درخواست دوطرف شدن این تعامل  و چرداخت  شارژ ماهیانه را دارند چراکه اثرات مخرب این بحران مختص به گروه خاصی نبوده و همه گیر است.

طبق اظهارات میرعامل اسبق برند ال سی وایکیکی در ایران دو رویداد مهم ماه مبارک رمضان و روز مادر در انتظار خرده فروشی ترکیه است و از دست دادن آنها قطعا ضرر آفرین وخواهد بود.

از نظر او که هم اکنون مدیرعامل برند milie  در ترکیه است، توسعه برندها در سال 2020 دور از انتظار است مگر در شرایط خاص و اینکه برندها بتوانند خود را با شرایط پیش امده تطبیق دهند وتفکری متفاوت داشته باشند.

مدیرعامل اسبق ال سی وایکیکی با اشاره به انکه ترکیه فروش آنلاین بیشتری را نسبت به ایران تجربه می کند گفت: این کشور در سال 2019 تعداد 37 میلیون کاربر اینترنتی داشت که این عدد در حال حاضر به 62 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. با این حال شرایط اقتصادی به وجود آمده امکان خرید را از مردم سلب کرده است. کما اینکه پیش بینی ها می گوید تا 10 سال اینده 25 درصد مشاغل از بین خواهند رفت.

خانم عاشری که در بحران پیش آمده با برندهای مختلف ترکیه ای از جمله کیگلی و دری مد به گفته وگو نشسته است اظهار داشت: برخی برندها اعلام کرده اند که تا 3 ماه امکان پرداخت حقوق کارمندان را دارند البته با اعلام حمایتی که از سوی دولت صورت گرفته است. در این میان اما نیروهای security  و خدماتی بیشترین ضرر را دیده اند و تکلیف حقوقشان به وضوح مشخص نیست.

 

 

 

تگها : مرکز خرید , خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مهندس شاهرخ کشاورز , لایو آموزشی , ال سی وایکیکی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان