گزارشی از نمایشگاه «GITEX 2023»

گزارشی از نمایشگاه «GITEX 2023»
گزارشی از نمایشگاه «GITEX 2023»

جاذبه‌ها و دید‌نی‌های دوبی تنها در برج‌ها و آسمانخراش‌ها، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس و سواحل اختصاصی و تفریحات هیجان‌انگیزش خلاصه نمی‌شود. این شهر که به‌عنوان جذاب‌ترین مقصد توریستی در خاورمیانه هم شناخته شده، سالانه میزبان نمایشگاه‌های متعددی در حوزه تکنولوژی و فناوری است و GITEX Global، یکی از آنهاست. نمایشگاه جی‌تکس از 16 تا 20اکتبر در مرکز تجارت جهانی دوبی، رهبران صنعت و علاقه‌مندان به فناوری را از سراسر جهان برای کشف پیشرفت‌های نوظهور در حوزه فناوری و چشم‌اندازهای دیجیتال گرد هم آورد.

نمایشگاه جی‌تکس دوبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در جهان است که هر ساله در دوبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه فناوری بین 16 تا 20اکتبر 2023 در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار شد. نمایشگاه جی‌تکس بر تغییرشکل دنیای فناوری و درعین‌حال بحث درمورد فناوری‌های نوظهور تمرکز داشت و آخرین پیشرفت‌ها در صنعت فناوری و تکنولوژی و محصولات جدید شرکت‌های پیشرو در صنعت را به نمایش گذاشت. جی‌تکس دوبی بیش از 140000بازدیدکننده از سراسر جهان داشت.

در این نمایشگاه درمورد فناوری‌های نوظهور بحث و اعلام شد محصولات جدید، صنعت فناوری را تغییر خواهد داد. تقریبا صدهزار بازدیدکننده از 140کشور جهان در نمایشگاه شرکت کردند. همچنین بیش از 4500غرفه‌دار برای نمایش پیشرفت‌های فناوری و ارائه محصولات جدید حضور یافتند. در سال2023 دوبی با رویدادهای مرتبطی با فناوری همراه شد.

 

 

نمایشگاه فناوری دوبی همچنین، نوآوری‌های جدید از شرکت‌های پیشرو جهان را به نمایش گذاشت. این نمایشگاه یک رویداد بی‌نظیر و هیجان‌انگیز برای افرادی بود که علاقه‌مند به آخرین فناوری و محصولات تکنولوژی هستند. این رویداد بستری عالی برای ایجاد ارتباط با شرکت‌های مطرح جهان و همکاری فراهم کرد. همچنین به بازدیدکنندگان فرصت داده شد تا آخرین روندهای صنعت خرده‌فروشی را کشف کنند. شرکت‌کنندگان در نمایشگاه «جی‌تکس دوبی 2023» می‌توانند انتظار داشته باشند بینش ارزشمندی از دنیای فناوری به‌دست آوردند. GITEX Global 2023 یک پلتفرم منحصربه‌فرد بود که آخرین نوآوری‌ها، محصولات و خدمات را در بخش‌های مختلف ازجمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، 5G، شهرهای هوشمند، روباتیک و غیره به نمایش گذاشت. نمایشگاه جی‌تکس با سخنرانان مطرح از سراسر جهان، نمایش‌های زنده، فرصت‌های ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی و کنفرانس‌های جذاب، تجربه‌ای همه‌جانبه را نوید داد که نحوه زندگی، کار و تعاملات ‌یا حتی دنیای بازی را متحول می‌کند.

در نمایشگاه جی‌تکس دوبی، Metaverse Wonder نمایش داده شد که متاورس را به گونه‌ای کاملا جدید و منحصربه‌فرد به نمایش می‌گذارد. همچنین می‌توانستید شاهد باشید متاورس چه تغییراتی در صنایع مختلف از ورزش گرفته تا بازی و مد و موسیقی ایجاد می‌کند.

 

 

 ماجراهای نمایشگاه

نمایشگاه جی‌تکس در واقع پلی به‌سوی آینده است. این رویداد بستری منحصربه‌فرد را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرد تا دنیای درحال تکامل فناوری را تجربه و کشف کرده و به آن شکل دهند. در نمایشگاه جی‌تکس از طریق سخنرانی رهبران صنعت خرده‌فروشی بینش‌هایی به‌دست آمده که طیف گسترده‌ای از موضوعات از تحول دیجیتال تا فناوری‌های مخرب را پوشش داد. بازدیدکنندگان همچنین محصولات جدید و پیشرفته را در مناطق نمایشگاهی تخصصی ردیابی کردند و به حوزه‌هایی مانند فناوری آینده، هوش مصنوعی و رباتیک، شهرهای هوشمند، 5G، فناوری سلامت، واقعیت مجازی و متاورس، فین‌تک و موارد دیگر اختصاص دارد؛ جایی که برندها و استارت‌آپ‌های جهان، جدیدترین‌ محصولات خود را به نمایش گذاشتند. به دست آوردن بینش جدید از فناوری و تکنولوژی در آینده و دانستن ایده‌های جدید استارتاپ‌ها از دیگر مزایای این نمایشگاه بود. در جی‌تکس، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان پیشگام، ایده‌های خود را مطرح و برای تامین مالی با یکدیگر رقابت و با سرمایه‌گذاران و شرکای جهانی ارتباط برقرار کردند. امکان حضور در کنفرانس‌ها و‌ جلسات، دسترسی به طیف وسیعی از موضوعات ازجمله فناوری‌های نوظهور، تحولات دیجیتال، امنیت سایبری، تجارت الکترونیک و موارد دیگر را به وجود آورد.

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , تکنولوژی , فناوری , نمایشگاه , نوآوری , متاورس , رستوران های لوکس , جی‌تکس دوبی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان