گزارش بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا

گزارش بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا
گزارش بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا

افتخارآفرینی برای ایران  توسط میکامال و مهرادمال

بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکز خرید خاورمیانه و شمال آفریقا با نام Retail Congress mena 2023 و عنوان کلی «سال سرمایه‌گذاری مجدد» و شعار «بازسازی و جوانسازی صنعت خرده‌فروشی» طی روزهای 23 و 24اکتبر در نمایشگاه «Ritz Carlton DIFC» در دوبی برگزار شد. در این مراسم، 191مرکزخرید دارای استانداردهای بین‌المللی و تاییدصلاحیت‌شده به رقابت برای کسب جواز اصلی پرداختند و از نکات جالب‌توجه می‌توان به کاندیدا شدن سه مرکزخرید کشورمان به نام‌های اُپال، مهرادمال و میکامال برای دریافت جوایز نهایی اشاره کرد. درنهایت افتخار در پایان روز دوم مراسم، مهرادمال و میکامال با دست پر به کشورمان بازگشتند و رتبه دوم در بخش مارکتینگ و کمپین‌های فروش را به دست آوردند.

 

 

 

 

افتخاری برای میکامال و مهرادمال

دو نماینده کشورمان در این مراسم موفق به دریافت جایزه شدند. میکامال رتبه دوم حوزه مارکتینگ و کمپین‌های فروش را در بین مراکزخرید خاورمیانه به دست آورد. برگزاری مسابقاتی رویدادی به نام «KISHGAMES» و میزبانی رویدادهای ورزشی و تفریحی جزیره در طول سال، نام میکامال را در سطحی فراتر از کشورمان مطرح کرد و درنهایت این تلاش‌ها با به دست آوردن رتبه دوم حوزه مارکتینگ و کمپین‌های فروش در بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا به بار نشست. همچنین افتخار دیگری برای کشورمان ازسوی مرکزخرید مهرادمال رقم خورد. این مرکزخرید رتبه دوم حوزه مارکتینگ و کمپین‌های فروش را به دست آورد. دلیل دریافت جایزه، تلاش‌ها و موفقیت‌های میکامال در زمینه برگزاری رویدادها و آیین‌‌های مختلف مرتبط با خرده‌فروشی بود. به این ترتیب، صنعت خرده‌فروشی کشورمان به لطف درخشش این دو مرکزخرید در بیست‌ونهمین کنگره سالانه انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا، دستی پرتر از همیشه داشت و نشان داد هرچند به‌خاطر برخی مسائل، شاید امکانات همتایان خود در کشورهای حوزه خلیج‌فارس را نداشته باشد اما با مدیریت و خلاقیت مدیران و تلاش تمامی زیرمجموعه‌های مرتبط با این صنعت، توان انجام کارهای بزرگ و به دست آوردن افتخارات باشکوه را دارد.

 

 

مسائل مهم

 به‌طورکلی، مولفه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری موفق، فناوری‌های نوظهور، استراتژی‌های جدید صنعت و مهم‌تر از همه وفاداری مشتری، مباحث مورد اشاره و تحت بررسی در دو روز برگزاری مراسم بود. بزرگ‌ترین سخنران‌های صنعت خرده‌فروشی از تمامی نقاط دنیا طی روز اول مراسم به‌شکل تفصیلی درباره آینده، روند پرشتاب جاری و فناوری و تکنولوژی‌های نوین در این صنعت پرداختند و ارائه راهکار درباره آینده خرده‌فروشی، بزرگ‌ترین دغدغه برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در مراسم بود. در این کنگره، مبحث مهم درباره چشم‌انداز خرده‌فروشی امروز و آینده مطرح شد و شرکت‌کنندگان دانش‌ موردنیاز برای استراتژی‌‌ها و روش‌های ارتباطات صحیح را کسب کردند و برای هدایت موفقیت‌آمیز و تکامل این صنعت آماده شدند.

سخنرانان اصلی

داگ استفنز، سام راد و سونیا پیونتک در قالب پنل‌ها و سخنرانی‌های کلیدی خودشان، مفاهیم پیشرفته در مورد روندهای خرده‌فروشی را بررسی کردند و همچنین شکل دادن به آینده صنعت خرده‌فروشی مطرح و در مطالعات موردی، تحولات عمیق این صنعت به نمایش گذاشته شد. در روز اول، تغییر موقعیت و شرایط واحدهای صنعت غذا و نوشیدنی در عصر نوین خرده‌فروشی مورد توجه قرار گرفت و بازاریابی و مبانی تئوریک صنعت خرده‎‌فروشی دیگر نکات مورداشاره در سخنان سخنرانان روز اول بود.

حامیان مالی

27حامی اصلی، هفت شریک پشتیبانی و 31غرفه‌دار به‌عنوان بخش بزرگی از برگزارکنندگان مراسم، تجربه‌ای جامع و جذاب را به شرکت‌کنندگان ارائه کردند.

روز اول

روز اول مراسم ساعت 9صبح شروع شد و پس از انجام تشریفات اولیه، اولین سخنرانی در ساعت 10 و 45دقیقه توسط داگ استیفنس و در زمینه آینده خرده‌فروشی و تکنولوژی‌های این صنعت به گوش عموم رسید. در ادامه در ساعت11 و 30دقیقه نوبت به سخنرانی درباره مستاجران مراکزخرید رسید. پنل‌هایی درباره آینده صنعت غذا و نوشیدنی، دو گفت‌وگوی اختصاصی و چشم‌انداز عربستان2030 دیگر اتفاقات و رویدادهای روز اول نام داشت.

روز دوم

 ازلحاظ محتوایی، روز دوم تفاوت زیادی با اتفاقات روز اول نداشت. در این روز در اولین پنل، تفاوت خرده‌فروشی حال با گذشته موردبررسی قرار گرفت، سپس پرداختن به نوآوری‌هایی که موجب ترند شدن برخی مولفه‌های جدید بازاریابی در خرده‌فروشی شده در دستورکار قرار گرفت. در ساعت 12ظهر، پنلی جذاب درباره تکنولوژی در صنعت املاک و مستغلات خرده‌فروشی انجام و در ادامه درباره تربیت مدیران و رهبران جدید برای آینده این صنعت صحبت شد. چگونگی ساخته شدن یک برند، دیگر مبحث کلیدی روز دوم نام داشت و درنهایت در ساعت 7عصر به وقت محلی به‌عنوان بخش اختتامیه مراسم، جوایز برترین‌ها اهدا شد.

تگها : خرده فروشی , سرمایه گذاری , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , دوبی , مرکزخرید اپال , میکامال کیش , نمایشگاه , رویداد , مارکتینگ , مهرادمال , کمپین فروش , مراکزخرید خاورمیانه , مراکزخربد , افتخارآفرینی , املاک و مستغلات , MENA 2023

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان