گزارش کامل نمایشگاه مپیک 2023

گزارش کامل نمایشگاه مپیک 2023
گزارش کامل نمایشگاه مپیک 2023

نمایشگاه مپیک 2023 طبق سنوات گذشته، در شهر ساحلی کن و این‌بار طی روزهای 28 تا 30 نوامبر به میزبانی «Palais des Festivals» برگزار شد.

این نمایشگاه که از سال1995 شکل گرفت، پلتفرم جهانی پیشرو برای مقاصد خرده‌فروشی و شهری است. این رویداد، بازار املاک خرده‌فروشی، غذا و نوشیدنی و صنعت سرگرمی‌سازی را هم پوشش می‌دهد. در مدت سه روز، 1500خرده‌فروش، رستوران‌های زنجیره‌ای و ارائه‌دهندگان اسباب سرگرمی از 80کشور جهان در این نمایشگاه، بحث‌هایی برای توسعه صنایع خودشان و ایده‌هایی برای بهبود وضعیت خرده‌فروشی و نوآوری‌های این عرصه ترتیب دادند. تمرکز مراسم امسال روی 6حوزه کلیدی بود؛ خرده‌فروشی جدید، اوقات فراغت، غذا، پایداری، تکامل دارایی‌ها و ظهور صنایع جدید.

 

 

تجارت طلایی، حامی رسانه‌ای مراسم

مانند دوره‌های قبلی در مراسم امسال هم شاهرخ کشاورز، مدیر و موسس ماهنامه «تجارت طلایی» و نماینده رسمی انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا در ایران در مراسم شرکت داشت. حضور در چنین مراسمی، قطعا رهاوردی برای بهبود صنعت خرده‌فروشی در کشورمان خواهد بود. علاوه‌بر این، تجارت طلایی نقش حامی رسانه‌ای مپیک را هم برعهده داشت و کنار برندهای مطرح رسانه‌ای و غیررسانه‌ای، حامی رسانه‌ای مراسم انجام‌شده در شهر کن بود.

 

 

نکات کلیدی

در مراسم سه‌روزه امسال بر این نکته تاکید شد که مسیر موفقیت خرده‌‎فروشی عصر نوین برخلاف گذشته تنها از طریق اقدامات ویترینی و جلب نظر مشتری از طریق فروش حاصل نمی‌شود و آنچه اهمیت دارد، ذهنیت ایجادشده برای مشتریان است؛ به این معنا که شما به‌عنوان یک خرده‌فروشی، فراتر از یک جنس خاص در واقع ذهنیت برندتان را کادوپیچ‌شده تقدیم مشتری می‌کنید و همین عامل از مشتریان شما، گروهی وفادار ابدی می‌سازد. همچنین در پنل‌هایی جداگانه، بحث‌هایی تخصصی در‌مورد فروش آنلاین، اقبال بیشتر و روزافزون مشتریان به خرید آفلاین و حضوری پس از اوج‌گیری خرید آنلاین در دوران کرونا، تکنولوژی‌های جدید، مبحث «فرا فروش» و البته به‌روزرسانی و سروسامان دادن به تکنولوژی‌های مربوط به خدمات پس از فروش، شکل گرفت.

 

 

برندگان

در پایان مراسم در هر بخش، برندگانی معرفی شدند. جایزه «مفهوم خرده‌فروشی سال» به برند «ریتوآلز کاسماتیک» از هلند رسید. این برند از زمان تاسیس در سال2000 به 36منطقه مهم جهان ازجمله پاریس، لندن و هنگ‌کنگ صادرات محصول  و هزار و 50فروشگاه در پنج مدل تجاری در سطح جهان دارد. در صنعت غذا و نوشیدنی، جایزه به «دپیو مالتااسپا»، برند ایتالیایی رسید؛ نامی که در واقع یک جایگاه خاص برای عشاق غذاست. این رستوران به‌خاطر فضای خاص و خانوادگی‌اش، شهرت زیادی دارد. علاوه‌براین، خاص‌ترین خدمات در روزهای تعطیل را ارائه می‌کند. در بخش سرگرمی‌سازی، KSP SAS جایزه را ربود. این برند رستورانی به‌خاطر خلاقیت‌های چندگانه مورد توجه قرار گرفته است. شما به‌عنوان مشتری تجاری در این فضا، علاوه‌بر صرف غذا، مسابقات تفریحی از جمله دارت را تجربه می‌کنید و با عینک سه‌بعدی، جهان مجازی را به چشم می‌بینید.

 

 

 مرکز‌خرید نوین

در بخش مراکز‌خرید نوین، فروشگاه کریوت در مرکزخرید اینکاسنتر در مالموی سوئد، گوی سبقت را از رقبا ربود. این فروشگاه در مرکزخریدی به وسعت 816مترمربع، محلی برای آسایش و خرید بی‌دغدغه مشتریان و همچنین جایگاهی برای ارائه آخرین تکنولوژی‌ها به‌منظور سهولت کار خرده‌فروشی و البته مشتریان است.

 

 

بهترین استراتژی چندکاناله

فروشگاه هوگوباس در آلمان به‌دلیل تلفیق مناسب خریدهای آنلاین و آفلاین و به‌کارگیری استراتژی فروش چندکاناله، صاحب جایزه شد. در بخش پایداری، اینکاسنتر سوئد به‌خاطر اقدامات بدیع در زمینه حفظ محیط‌زیست و رعایت اصول محافظتی، بهترین نامیده شد و در بخش نوسازی و گسترش، رأی عموم به‌سمت «سونایرا»، مرکزخرید پرتغالی چرخید. رؤسای این مرکز از بودجه 75میلیون یورویی به بهترین نحو برای تجهیز ملک خودشان بهره بردند و گویی یک مرکزخرید جدید ساختند! جایزه بهترین فودکورت هم به «بیلتوکی» از فرانسه رسید؛ این بازار غذایی از آنجایی که پیوندی بین سنت و مدرنیته در عرصه غذایی به وجود آورد، مشتریان زیادی یافت و شهرت جهانی به دست آورد. در بخش بهترین پروژه، «گالاتاپورت» استانبول، لایق جایزه تشخیص داده شد.

 

 

ساحل 1.2کیلومتری متصل به بسفر علاوه‌بر جنبه تاریخی، مکان تفریحی فوق‌العاده‌ای است و سرمایه‌گذاری 1.7میلیارد دلاری از این مکان یک بهشت زمینی ساخته است. در بخش بهترین پروژه شهری، «بترسی پاوراستیشن»، شرکت انگلیسی به‌خاطر پایان دادن به پروژه‌ای با بیش از صد فروشگاه و رستوران، مورد تجلیل قرار گرفت و جایزه را ربود. در بخش نوآوارانه‌ترین و خلاق‌ترین مجموعه خرده‌فروشی، «آنیبال رادامکو»ی فرانسه از بقیه پیشی گرفت. اقداماتی از قبیل تحویل زمان‌بندی‌شده، خلاقیت در امور مشتریان و رساندن اجناس به دست مشتریان در سریع‌ترین زمان از آنیبال، یک جایگاه ویژه ساخت. سرانجام در بخش بهترین طراحی فروشگاه، «ایی لکلرک» از فرانسه جایزه کسب کرد. این فروشگاه سال‌2021 پس از سه سال تلاش برای بازسازی به روی عموم گشوده شد و در فضایی به وسعت 6هزار و 650مترمربع، بهترین طراحی ممکن را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار داد.

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , سرمایه گذاری , تجارت طلایی , کسب و کار , تکنولوژی , مرکزخرید , خرید آنلاین , انجمن مراکزخرید خاورمیانه و شمال آفریقا , رستوران , نمایشگاه , تجاری , شاهرخ کشاورز , نوآوری , خرید آفلاین , صنعت سرگرمی سازی , غذا و نوشیدنی , مپیک 2023 , وفادارسازی

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان