گفتگو با هم بنیانگذار «Apparel Group»

گفتگو با هم بنیانگذار «Apparel Group»
گفتگو با هم بنیانگذار «Apparel Group»

ریسک‌پذیری در خون مجموعه من است!

 

برندی که پس از تأسیس در سال 1996، اکنون 80 برند زیرمجموعه و 2 هزار و 25 فروشگاه در سراسر جهان دارد، شهرتش را مدیون مؤسس قدرتمندش است؛ خانمی به نام «Sima Ganwani Ved».

این بانوی موفق و کارآفرین در سال 1996 گروه پوشاک «Apparel Group» را تأسیس کرد و امروزه این مجموعه خرده‌فروشی بیش از 2025 فروشگاه در 80 کشور دارد. در آوریل 2022، این گروه 20 برند جدید را در میدان وندوم در قطر راه‌اندازی و ماه اکتبر، 10 هزار دلار کمک بلاعوض به 10 سازمان بهداشت روان برای بزرگداشت روز جهانی بهداشت روان اهدا کرد. Apparel Group همچنین از راه‌اندازی آکادمی آموزش دیجیتال پوشاک در ماه اکتبر برای ارائه دوره‌های 2 زبانه در شورای همکاری خلیج‌فارس خبر داد. در دسامبر 2022، این برند گروه پوشاک مجموعه NFT را راه‌اندازی کرد که عواید آن به گروه‌های خیریه اختصاص داده شد.

 

 

یک برند موفق

«Apparel Group» یک برند مد و خرده‌فروشی مستقر در امارات است که دفتر مرکزی آن در دوبی قرار دارد.

برند مشهور، 18 هزار و 500 کارمند دارد و دفاتر و زیرمجموعه‌هایش در کشورهای منطقه شورای همکاری خلیج‌فارس، امور عملیاتی ویژه‌ای را دنبال می‌کنند. برندهایی مانند تام هورتون، آلدو، اسکیچرز و ال‌سی‌وایکیکی از‌جمله مشهورترین زیرمجموعه‌های «Apparel Group» نام دارند. دوبی فستیوال سیتی‌سنتر، دوبی‌مال، امارات‌مال، یاس‌مال، دوبی هیلز‌مال و برخی دیگر از مشهورترین مراکزخرید خاورمیانه، میزبان فروشگاه‌های این برند مشهور هستند. Apparel Group در سال 2022 با بنیادهای خیریه برای کمک به افراد آسیبدیده از همه‌گیری کووید‌ 19 همکاری و 150 وعده غذایی از طریق «تیم هورتونز» در میان کودکان بی‌بضاعت توزیع کرد. همچنین با بنیاد دانش «محمد بن راشد آل‌مکتوم» پیوند خورد و 1500 کیف مدرسه را به یک پرورشگاه داد. در ماه رمضان در امارات و عربستان‌سعودی چندین فعالیت خیریه ا‌زجمله اهدای لباس و کمپین اهدایی کارمندان داخلی ازسوی Apparel Group انجام شد. این گروه ابتکاراتی را برای مصرف کم پلاستیک انجام می‌دهد و تعهدی را به این منظور امضا کرده است.

برندهای زیرمجموعه Apparel Group، برنامه تولید کفش از طریق مواد بازیافتی را در پانزدهمین سالگرد تأسیس خود در امارات‌مال به نمایش گذاشتند. این گروه همچنین برای آموزش کودکان هلال‌احمر امارات، پول زیادی جمع‌آوری کرد و از طریق برند آلدو، کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای دسترسی به آب آشامیدنی پاک در مناطق روستایی جنوب صحرای آفریقا را تدارک دید.

در سال 2021، Apparel Group به کمک وزارت بهداشت امارات در دوبی به والدین مهارت‌هایی برای تهیه وعده‌های غذایی سالم ارائه کرد. سیما گنوانی هم نقاشی‌های سالوادور دالی را به قیمت 110 هزار دلار خریداری و در برنامه غذایی صد میلیونی مشارکت کرد. بین سال‌های 2013 تا 2020، این برند نشان CSR اتاق دوبی و CSR پیشرفته اتاق دوبی را گرفت و در سال 2019، جایزه تجاری MRM اتاق بازرگانی دوبی را برای فعالیت‌های خود به دست آورد. همچنین «Apparel Group» نشان رهبری در طراحی انرژی شورای ساختمان سبز ایالات‌متحده را برای دفاتر مرکزی و انبارهای خود دریافت کرد. این گروه در میان اعضای کارگروه شبکه پایداری اتاق بازرگانی دوبی قرار گرفت و شروع به استفاده از روش‌های پرداخت سریع برای تأمین‌کنندگان و پیمانکاران فرعی کرد. Apparel Group 3 سال متوالی در لیست برترین برندها برای کارمندان قرار داشت و سیما گنوانی به‌عنوان قدرتمندترین رهبر خرده‌فروشی خاورمیانه و شمال آفریقا انتخاب شد.

جایزه ویژه تجارت، جایزه کیفیت برتر در دوبی در سال 2014، جایزه طلایی خلیفه در سال 2014 و برند برتر در بخش «دوستدار مصرف‌کننده» از‌جمله افتخارات این برند است. در‌این‌باره، سیما گنوانی در مصاحبه با مجله «RETAIL ME» رازهای موفقیتش را بیان کرد.

 

 

با وجود رشد یافتن در خانواده‌ای تاجر، شما مایل بودید تجارت و کسب‌و‌کار خودتان را داشته باشید یا انتخاب جایگزین دیگری هم مدنظرتان بود؟

ماجرا به دهه‌های 70 و 80 و زمانی که من در دوبی رشد کردم، برمی‌گردد. همه ما در آن زمان کاری شبیه والدین‌مان انجام می‌دادیم و در نظر من، پدرم به‌عنوان مالک و بنیانگذار گروه لالز، یک الگو بود؛ کسی که در تعطیلاتش هم کار می‌کرد و به یاد ندارم تعطیلات خاصی را کنار ما سپری کرده باشد. ماجرا را درک کردم و می‌خواستم یکی مثل او باشم. در مدرسه به نمایشنامه‌نویسی علاقه داشتم و بعدها متوجه شدم ذهن خلاقی دارم.

به‌عنوان مادر سه فرزند، آیا والدی متفاوت از والدین خودتان هستید؟

پاسخ فرزندان من به این سؤال شما شاید منفی باشد. ما سخت کار می‌کنیم و این برای من و همسرم مهم است و این موضوع را به فرزندان‌مان هم تفهیم می‌کنیم. آنها باید به‌دنبال استعداد خود بروند و سخت تلاش کنند. خوشبختانه دخترهای من ذهن تجاری بهتر و بیشتری دارند.

 در راه رسیدن به اهداف‌تان، چه نگرش‌های منفی وجود داشت؟

پدرم هرگز فکر نمی‌کرد من وقتی به‌عنوان مدیر شروع به فعالیت کردم در کارم دوام بیاورم. برای خیلی‌ها بسیار دشوار بود تصور کنند یک زن بتواند با کار سخت به موفقیت برسد اما من ذهن خودم را تقویت کردم. روزهایی را به یاد می‌آورم که پدرم با تعجب به جعبه‌های غول‌آسای برند من نگاه می‌کرد. خودم را برای تبدیل شدن به یک رهبر ارزشمند آماده ساختم و تعادلی بین یک شخصیت کاری حرفه‌ای و زندگی شخصی خودم به وجود آوردم.

آیا تابه‌حال از ناکامی‌های‌تان خجالت‌زده شده‌اید؟

وقتی می‌خواستیم یک فروشگاه کتاب افتتاح کنیم، یک رئیس فروشگاه کتاب به ما توصیه کرد این یک تجارت شکست‌خورده است. پیش خودمان گفتیم اگر این‌طور است چرا او خودش داخل ماجراست! به‌دنبال درآمدزایی و نوآوری رفتیم. به حرفش هم گوش دادیم اما پس از مدتی، تجارت ما شکست خورد. از این ناکامی درس گرفتیم و این اتفاق نقش مهمی در تحول من داشت.

آیا ناکامی‌های رقم‌خورده ازسوی گروه خودتان را می‌پذیرید؟

ما مجاز نیستیم ناکامی‌های زیادی داشته باشیم و در مسیر رشد گاهی بدون بخشش به نظر می‌رسیم. مردم به ما اطمینان دارند و نباید با اشتباهات و ناکامی‌های‌مان آنها را دلسرد کنیم. ریسک‌پذیری در خون مجموعه من است. با تمام وجودمان برای رسیدن به جایگاه فعلی، اشک، خون و عرق ریختیم. اگر هم اشتباهی رخ بدهد، همه با هم درصدد اصلاح برمی‌آییم.

تعریف شما از موفقیت چیست؟

از نظر حرفه‌ای، موفقیت یعنی مهم نیست من به کدام کشور می‌روم. مهم این است که وقتی از کسب‌و‌کار می‌گویم، همه Apparel Group را بشناسند و آن را شرح دهند. من احساس موفقیت خواهم کرد اگر سه فرزندم به اهداف‌شان برسند و کارهای مفیدی نه برای خودشان، بلکه برای جهان انجام دهند.

اگر قرار باشد یک تغییر به قصد بهبود این جهان انجام دهید...

اگر بتوانم کاری کنم که هر کودکی با شکم سیر در جایی امن و در محافظت کامل هر شب به تختخواب برود و بداند که فردا صبح به مدرسه خواهد رفت، به ایده‌ال خودم می‌رسم. تحصیلات به ما اجازه می‌دهد ذهن بازتری برای قبول فرهنگ سایر مردم و عادات‌شان داشته باشیم، بردباری و دلسوزی چیزهایی است که دنیای امروز کم دارد!

منبع:RETAIL ME

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه , مد , کسب و کار , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , برند , امارات , مرکزخرید , موفقیت , درآمد زایی , برند برتر , کیفیت , مراکزخرید خاورمیانه , آپارل گروپ , سیما گنوانی , ریتیل می , ذهن تجاری , ریسک پذیری

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان