گوچی در بحران اعتراض به انتقال کارمندان

گوچی در بحران اعتراض به انتقال کارمندان
گوچی در بحران اعتراض به انتقال کارمندان

حدود 50کارمند گوچی در ایتالیا در اعتراض به طرح انتقال بخش قابل‌توجهی از تیم استودیوی طراحی این شرکت از رم به میلان و آنچه «اخراج انبوه در لباس مبدل» می‌دانند، دست به اعتصاب زدند. برند متعلق به گروه کالاهای لوکس مستقر، ماه اکتبر اعلام کرد 153کارمند از 219کارمند طراحی خود را از پایتخت ایتالیا به میلان منتقل می‌کند. در واکنش به این اقدام، برخی از کارکنان اعتصابی چهارساعته ترتیب دادند و این اولین اقدام اعتراضی بزرگ توسط متخصصان خلاق در تاریخ 102ساله گوچی بود. معترضان در خارج از دفاتر رم بنرهایی را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «گوچی برش می‌دهد اما نمی‌دوزد» و «در گوچی، افزونگی مد است

به گفته کیارا جیانوتی، نماینده اتحادیه، دفتر طراحی در رم، قلب گوچی است؛ جایی که طراحان و طراحان لباس کار می‌کنند و همه مجموعه‌ها در آنجا متولد می‌شوند. او ادعا کرد کرینگ از این تغییر ساختار برای کاهش تعداد کارکنان و اخراج کارکنانی که شرایط نامناسبی برای آنها پیشنهاد شده بود، استفاده می‌کرد.

 

 

جیانوتی گفت همه کارمندان در موقعیتی نیستند که در عرض چند ماه به شهر دیگری نقل مکان کنند؛ به‌ویژه آنهایی که دارای فرزند و در معرض خطر باقی ماندن بدون جایگزین هستند. اتحادیه‌‌ها خواستار تجدید نظر این شرکت در تصمیم خود شده‌اند. فدریکا ریچی، دبیر منطقه‌ای اتحادیه در منطقه لاتزیو گفت: «برای ما، این یک اخراج جمعی است زیرا به همه شرایطی پیشنهاد نشده که فرصت انتقال را بدهد؛ بنابراین بسیاری از افراد شغل خود را از دست خواهند داد.» اتحادیه‌ها استدلال می‌کنند سرنوشت 66کارمند دیگر که انتظار می‌رود در رم بمانند هم نامشخص است. اتحادیه‌ها خواستار شرایط مساوی برای همه کارکنان منتقل شده به میلان هستند. گوچی گفت این جابه‌جایی هیچ‌گونه کاهش پرسنل را در نظر نگرفته و در انطباق کامل با مقررات فعلی اجرا خواهد شد. این شرکت افزود اقدامات اقتصادی و حمایتی را برای کارکنان آسیب‌دیده ارائه کرده است. گوچی در بیانیه‌ای درباره انتقال به میلان گفت: «مدیران خلاق و تیم‌های درگیر این فرصت را خواهند داشت تا با بخش‌های استراتژیک برند همکاری نزدیک داشته باشند و از این طریق، تعاملات و هم‌افزایی لازم را به حداکثر برسانند.» این برند لوکس مد توسط گوچیو گوچی در فلورانس در سال‌1921 تاسیس شد. تحت هدایت پسر او، آلدو گوچی، این برند شکوفا شد و به‌عنوان نمادی از ایتالیا شهرت جهانی پیدا کرد.

 

 

خانواده گوچی با چندین درگیری داخلی مواجه شدند و در سال‌1969 وقتی پسر آلدو جورجیو، سرمایه‌گذاری خود را به نام Gucci Boutique انجام داد، دردسر به وجود آمد. این اتفاق منجر به اولین مورد از بسیاری از اختلافات خانوادگی شد. وضعیت با مرگ سومین پسر گوچیو گوچی، رودولفو در می 1983 تشدید شد. پسر رودولفو، مائوریتزیو، اکثریت سهام شرکت را به ارث برد اما برای به دست آوردن کنترل کامل بر گوچی، اقدام قانونی علیه آلدو را آغاز کرد. در مارس 1995، مائوریتزیو گوچی در لابی دفتر خانه مد در میلان به ضرب گلوله کشته شد. همسر سابق او، پاتریزیا رگیانی به‌دلیل استخدام یک قاتل برای انجام قتل به ۱۶سال زندان محکوم شد. گوچی در ژانویه «ساباتو د سارنو» را به‌عنوان مدیر هنری منصوب کرد و جایگزین الساندرو میکله شد؛ کسی که در طول هفت سال با طراحی‌های عجیب و غریب و سیال جنسیتی و نمایش‌های غیرمتعارف خود، تاثیر قابل‌توجهی بر دگرگونی این برند گذاشته بود.

منبع: GUARDIAN

تگها : پوشاک , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , لوکس , گوچی , طراحان لباس , کالای لوکس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان