برند «گپ» در وضعیت خاص

برند «گپ» در وضعیت خاص
برند «گپ» در وضعیت خاص

 

برند «گپ» اعلام کرد حدود 1800شغل را در دور دوم تعدیل‌ نیرو از بین می‌‎برد و به مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ آمریکایی می‌پیوندد که به‌طور جدی در‌حال کوچک‌سازی هستند؛ زیرا تورم بالا به کیفیت خرید مصرف‌کنندگان ضربه زده است.

در ماه سپتامبر، «گپ» حدود 500کارگر شرکتی را در طیف وسیعی از بخش‌ها اخراج کرد، زیرا در تلاش برای محافظت از حاشیه‌ سود و مبارزه با فروش ضعیف بود.

طبق یک پرونده نظارتی تا 28ژانویه، این زنجیره پوشاک حدود 95هزار کارمند داشت. اخراج‌های انبوه برای مهار هزینه‌ها در ماه‌های گذشته، سراسر شرکت‌های آمریکایی را دربرگرفته است؛ از غول‌های فناوری گرفته تا خرده‌فروش‌های مطرح.

«گپ» انتظار دارد حدود 100 تا 120میلیون دلار در مجموع هزینه‌های پیش از مالیات (متشکل از حدود 75 تا 85میلیون دلار هزینه‌های مربوط به کارمندان در نتیجه کاهش نیروی کار) متحمل شود. «وال‌استریت ژورنال» اولین‌بار از دور جدید کاهش مشاغل خبر داد. در ماه مارس، «گپ» در سه‌ماهه چهارم، زیان بزرگ‌تر از حد انتظار را ثبت و فروش سال2023 را کمتر از حد تخمین‌ها پیش‌بینی کرد که به دلیل کاهش تقاضا برای پوشاک و دردسرهای پیش‌بینی‌نشده درباره زیرمجموعه‌هایش رخ داد. مصرف‌کنندگان، به‌ویژه در رده‌های درآمدی پایین‌تر تا متوسط، هزینه‌های اقلام غیرضروری را کاهش داده‌اند و این، بر فروش پوشاک تاثیر می‌گذارد زیرا تمام 4برند تحت پوشش گپ در سه‌ماهه چهارم، کاهش فروش داشته‌اند. این برند پس از کناره‌گیری «سونیا سینگال» در سال گذشته در میانه‌های انتقال مدیرعامل قرار دارد و درحال‌حاضر به‌صورت موقت ازسوی باب مارتین به‌عنوان مدیر اجرایی، رهبری می‌شود.

منبع:  REUTERS

تگها : پوشاک , خرده فروشی , کسب و کار , ماهنامه تجارت طلایی , برند , گپ , کیفیت , برند گپ , مصرف کنندگان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان