3 افسانه بزرگ سوپرمارکت و خواربارفروشی‌های مدرن

3 افسانه بزرگ سوپرمارکت و خواربارفروشی‌های مدرن
3 افسانه بزرگ سوپرمارکت و خواربارفروشی‌های مدرن

 

از آنجا که تحقیقات جدید نشان داده 80درصد بازدیدکنندگان از یک سوپرمارکت یا خواربارفروشی به جای خرید از یک قفسه به یک سمت دیگر در حال جا‌به‌جایی آن هم بدون خرید هستند، شاید لازم باشد رویکرد جدیدی برای ترغیب به خرید به وجود بیاید.

 اخیرا ثابت شده هر خریداری در یک ساعت به‌طور میانگین 300 وسیله را در سبد خودش در سوپرمارکت قرار می‌دهد و میزان برخی خریدهای دیگر آنقدر کم است که نیازی به ترولی‌های 30 تا 50 کیلویی حس نمی‌شود.

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت‌ها می‌تواند تفاوت زیادی با سایر فروش‌ها داشته باشد اما در برخی جزئیات هم شباهت‌هایی وجود دارد. کاهش فروش در دوره زمانی خاص اجتناب‌ناپذیر است. این می‌تواند به دلیل وضعیت خیابان نزدیک فروشگاه شما، به دلیل افت فروش فصلی یا حتی کاهش تردد به دلیل کار روی آسفالت خیابان باشد اما گاهی افت فروش بسیار نگران‌کننده می‌شود و برای مدت زمان بلندتری پایدار می‌ماند.

سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌های مدرن از این سه روش برای مدرنیزه شدن و فروش بیشتر بهره می‌برند.

 

استفاده از فرصت‌ها

چرا آمریکایی‌ها جمعه سیاه داشته باشند و بیشترین آمار فروش را در این تاریخ ثبت کنند؟ چرا فقط منتظر تعطیلات ‌عید یا تعطیلات زمستان بمانیم تا مردم به فکر خرید باشند؟ وقتی مردم عاشق جشن گرفتن هستند، چرا منتظر تعطیلات بزرگ بمانیم؟ اصلاً چرا خودمان تعطیلات ایجاد نکنیم؟ چرا همان تخفیف‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که برای تعطیلات داریم در ایام عادی استفاده نکنیم؟

برای افزایش فروش سوپرمارکت می‌توانید برنامه‌های سرگرم‌کننده مختلفی ایجاد کنید. مشتریانی که دائما با شما در ارتباط هستند را در نظر بگیرید و سعی کنید برنامه‌های اولیه خود را بر مبنای آنها پیاده‌سازی کنید. اگر فروشگاه بزرگی دارید، یک مسابقه کوچک ترتیب دهید و از این طریق مشتریان را به فروشگاه خود بکشانید اما اگر یک سوپرمارکت کوچک هستید، برنامه‌های تخفیفی و جایزه‌ای کوچک‌تری در نظر بگیرید.

 

تبلیغات مناسب

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها انجام می‌دهند، عدم توجه به تبلیغات است. بازاریابی به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار فروش شناخته می‌شود و بیشترین هزینه شما باید در بحث تبلیغات صورت گیرد. اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید، باید هزینه بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه بپردازید تا حداقل بتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. شاید سوپرمارکت شما برای بازاریابی در روزنامه‌ها و نشریات تخصصی چندان بزرگ نباشد اما حداقل می‌توانید بازاریابی ویدئویی را در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی انجام دهید! حتما قادر هستید هزینه چند صد‌هزارتومانی برای چاپ تراکت و پخش آنها بپردازید یا حداقل برنامه‌های ساده و کم‌هزینه برای برند‌سازی خود در نظر بگیرید.

 

 اهمیت اطلاع‌رسانی

هر زمانی که قرار باشد اتفاق قابل توجهی در کسب‌و‌کار شما رخ دهد، در مورد آنها اطلاع رسانی کنید. سعی کنید از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایر کانال‌های ارتباطی با مشتریان خود در ارتباط باشید و رویدادهایی که در نظر می‌گیرید را با آنها در میان بگذارید. اگر برنامه تخفیفی برای یک دوره زمانی خاص دارید یا به فکر استفاده از ابزارهایی مانند کارت هدیه هستید، از چند روز قبل به مشتریان خود اطلاع دهید و به آن شاخ و برگ بدهید. در مورد برنامه‌های افزایش فروش سوپرمارکت خود بزرگنمایی کنید، اما نه خیلی زیاد!

 

موضوعات پراکنده

هنگام خرید و قیمت‌گذاری محصولات، مطمئن باشید هزینه کالاها را در نظر گرفته‌اید و پس از آن شرایط مشتریان خود را هم لحاظ کرده‌اید. این شما را قادر می‌سازد فروشگاه خرده‌فروشی و سوپرمارکت خود را در یک نقطه سودآور قرار دهید. علاوه‌بر اینکه قیمت محصول شما باید رقابتی باشد، سودآور بودن فراموش نشود. قیمت مناسب قیمتی است که مشتری مایل به پرداخت آن برای محصول است. قیمت می‌تواند اصلی‌ترین عامل ممکن در افزایش فروش سوپرمارکت‌ها باشد. حتی می‌توانید از استراتژی فرصت‌های فروش ضربه‌ای استفاده کنید. برای جذب مشتری، باید آنها را به سمت خرید محصول هدایت کنید. این یک راهکار خلاقانه است. به‌عنوان مثال شما می‌توانید یک وب‌سایت ایجاد کنید و در مورد آموزش محصول، سرگرمی مشتری یا هر موضوع دیگری فیلم بسازید. شاید صرفا آموزش بستن کراوات باعث شود مشتری با کسب‌و‌کار شما آشنا شده و به یک موضوع مشتری دائمی تبدیل شود. همه حواس مشتریان را در تجارت بصری خود درگیر کنید. فروشگاهی می‌تواند ادعا کند در فروش موفق است که مانند آهن‌ربا مشتری جذب کند.

ارائه خدمات عالی برای افزایش فروش مهم است. اگر به فکر افزایش فروش سوپرمارکت خود هستید باید نیازها و خواسته‌های مشتریان خود را گوش دهید. سعی کنید در مورد محصولاتی که می‌فروشید آموزش دهید و حتی به خریداران گوشزد کنید این محصول برای چیست. گاهی گشتن مشتریان در فروشگاه برای خرید یک محصول خاص نیست اما شما می‌توانید نیاز او را یادآوری کنید و از این طریق محصول خود را بفروشید.

خدمات و محصولات با ارزش افزوده را ارائه دهید. اگر می‌توانید اطلاعات تماس از مشتریان خود بخواهید و یک فهرست برای آنها ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید مشتری به دنبال یک تجربه است و نه فقط یک محصول خاص. همه خمیردندان‌ها یک کار خاص را انجام می‌دهند اما اگر شما برندهای مختلف آنها را داشته باشید و از طعم‌های مختلف در فروشگاه خود داشته باشید، مشتری را ترغیب می‌کنید به سراغ یک طعم یا یک برند خاص برود.

ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از بستر اینترنت برای افزایش فروش سوپرمارکت است. مطمئن شوید یک جریان ثابت از فعالیت‌های آنلاین برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کرده‌اید و در همه حوزه‌ها قوی هستید. البته استفاده از این ابزار تکنیک‌های خاص خود را دارد و اگر اشتباه از آن استفاده کنید می‌تواند لطمات جبران ناپذیری را به شما بزند. فراموش نکنید این رویکردها، خرده‌فروشان را ملزم به درک الگوی خرید و بخشی از خریداران می‌کند و به پیشرفت سرعت بیشتری می‌بخشد.

 

منبع: retailritesh.com

 

تگها : خرده فروشی , ماهنامه تجارت طلایی , ریتش موهان , سوپر مارکت ها

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان