بازگشت به مدرسه، فرصت میلیارد دلاری برای خرده‌فروشی

بازگشت به مدرسه، فرصت میلیارد دلاری برای خرده‌فروشی
بازگشت به مدرسه، فرصت میلیارد دلاری برای خرده‌فروشی

بازگشت به مدرسه یک فرصت 41.5میلیارد دلاری برای خرده‌فروشی است.

در واقع فصل بازگشت به مدرسه یک فرصت کلیدی برای فروشگاه‌ها محسوب می‌شود، زیرا اکثر خریداران تجربه‌های درون‌فروشگاهی را ترجیح می‌دهند.

انتظار می‌رود آمریکایی‌ها امسال مبالغ بی‌سابقه‌ای را برای بازگشت به مدرسه و به کالج خرج کنند و آنها قصد دارند بیشتر این هزینه را در فروشگاه‌های فیزیکی انجام دهند.

بازگشت مدرسه به‌عنوان دومین مقطع مهم سال برای خرده‌فروشان از نظر دلار خرج شده، به‌طور فزاینده‌ای به مهم‌ترین فرصت سال برای ترغیب خریداران به حضور در فروشگاه‌های فیزیکی و ایجاد روابط جدید با مشتریان و تقویت روابط موجود تبدیل می‌شود.

برخلاف خریدهای تعطیلات، خریدهای برگشت به مدرسه معمولا زمانی است که والدین به‌دنبال تجربه‌ای در فروشگاه هستند و طی آن فرزندانشان می‌توانند چندین گزینه را ببینند و در انتخاب کوله‌پشتی، جعبه ناهار یا لباس روز اول کلاس خود، تنوع را حس کنند. وقتی این خریداران در فروشگاه‌ها هستند، احتمال خریدهای فوری بیشتر می‌شود.

به گفته کارشناسان و تحلیلگران خرده‌فروشی، خرده‌فروشانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند تا خرید از مدرسه را به تجربه‌ای دلپذیر برای والدین و فرزندان تبدیل کنند، امسال بزرگ‌ترین برندگان خواهند بود.

 

 

یک مراسم خاص

والدین می‌خواهند تجربه بازگشت به مدرسه را باشکوه‌تر کنند و به بچه‌هایشان این فرصت را بدهند که کوله‌پشتی، جعبه مداد و ظرف ناهارشان را به سلیقه خود انتخاب کنند. همه اینها بخشی از مراسم مدرسه است و آنها را هیجان‌زده می‌کند. «نیکی بیرد»، تحلیلگر قدیمی خرده‌فروشی و معاون استراتژی در AptosAPT، یک شرکت فناوری خرده‌فروشی، گفت: «من فکر می‌کنم خرده‌فروش‌ها باید به جای تلاش برای جلوگیری از شلوغی‌ها، چنین تجربیاتی را بیشتر کنند.»

نظرسنجی سالانه خریداران نشان داد 79درصد از مصرف‌کنندگان قصد دارند امسال خریدهای خود را از فروشگاه‌های فیزیکی انجام دهند که این رقم نسبت‌به سال‌های 2022 و 2021 روند افزایشی را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود اوج دوره خرید بازگشت به مدرسه تا 26آگوست ادامه یابد. اکثر نظرسنجی‌های بازگشت به مدرسه در سال جاری نشان می‌دهند مصرف‌کنندگان نسبت‌به سال گذشته کمتر نگران تورم هستند و به خرج کردن تمایل دارند.

 

 

پیش‌بینی 41.5میلیارد دلار

خوشبینانه‌ترین پیشبینی خرده‌فروشی مبتنی‌بر برآورد مصرف‌کنندگان از آنچه انتظار دارند خرج کنند، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها 41.5میلیارد دلار برای اقلام بازگشت به مدرسه هزینه می‌کنند؛ این یعنی افزایش 4.6میلیارد دلاری یا بیش از 12درصدی نسبت‌به سال گذشته.

انتظار می‌رود هزینه‌های بازگشت به کالج افزایش بیشتری داشته باشد و با جهش ۲۰میلیارد دلاری به رکورد ۹۴میلیارد دلاری برسد که عمدتا ناشی از خرید بیشتر اجناس بزرگ و اقلام تجهیز خوابگاه برای دانشجویان است.

جک کلاینهنز، اقتصاددان ارشد NRFدر یک وبینار درمورد هزینه‌های بازگشت به مدرسه گفت اقتصاد امسال رشد قوی‌تر از حد انتظار را تجربه کرده و چشم‌انداز بقیه سال به‌طورکلی مثبت است.

 

 

یک مصرف‌کننده مستحکم

کلاینهنز گفت: «درحالی‌که انتظار می‌رود اقدامات موجود برای مبارزه با تورم، منجر به کاهش هزینه‌ها شود، ما همچنان شاهد یک محیط مصرف‌کننده قوی هستیم. امور مالی خانوار به‌طورکلی سالم است و مصرف‌کنندگان هزینه می‌کنند، زیرا مشاغل و دستمزدها مناسب هستند.»

کاترین کالن، معاون بخش صنعت و بینش مصرف‌کنندگان NRFدر این وبینار گفت: خرید بیشتر اقلام بزرگ باعث افزایش موردانتظار در هزینه‌های برگشت به دانشگاه خواهد شد.

کالن گفت که برخلاف انتظارات، هزینه‌های آنلاین پس از همه‌گیری کاهش نیافته است. کالن همچنین بیان کرد که درصد خریدارانی که در بازگشت به مدرسه گفته‌اند قصد خرید اقلام به‌صورت اینترنتی را دارند در دهه گذشته به‌طرز چشمگیری افزایش یافته و امسال به نزدیک 70درصد رسیده است.

مصرف‌کنندگان با مقایسه خرید یا امتحان مارک‌های ارزان‌تر، خود را با تورم تطبیق می‌دهند اما به همان نسبتی که در رکود سال2008 نشان دادند به سمت فروشگاه‌های تخفیفی نمی‌روند.

شرکت تجزیه و تحلیل ترافیک خرده‌فروشیPlacer.ai ، افزایش بازدید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و همچنین خرده‌فروش‌های تخصصی مانند Staples و Best BuyBBY را پیش‌بینی کرد. گروه دیگری از برندها هم با شروع فصل بازگشت به مدرسه شاهد افزایش ترافیک بوده‌اند. بازدید و خرید از بخش لباس نسبت‌به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. لوازم اداری هم شاهد روند بازدید امیدوارکنندهای هستند. بااین‌حال، گزارش Placer.ai حاوی هشدارهایی است که در میان پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه درمورد هزینه‌های بازگشت به مدرسه، تعداد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان را تحت فشار مالی ارزیابی می‌کند. بازدید از فروشگاه‌های Goodwill در ماه ژوئن و اوایل جولای نسبت‌به سال گذشته دورقمی شده است.

منبع: Forbes.com

تگها : خرده فروشی , کسب و کار , فروشگاه های زنجیره ای , ماهنامه تجارت طلایی , برند , مشتری , بازگشت به مدرسه , مصرف کنندگان

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان