معاشرت خوشایند اسنپ‌اکسپرس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

معاشرت خوشایند اسنپ‌اکسپرس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
معاشرت خوشایند اسنپ‌اکسپرس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

کمک اسنپ‌اکسپرس به آتش‌بس قیمت‌ها

 

با کاهش تدریجی آمار مبتلایان و فوتی‌های این ویروس منحوس، شرایط در همه جای دنیا به روزهای قبل برمی‌گردد؛ هرچند خیلی از عادت‌های ما هرگز مثل سابق نمی‌شود.

بعضی راه‌حل‌های موقت که در دوران کرونا به آن‌ها چنگ زدیم، حالا به حدی با زندگی روزمره ما عجین شده که دست کشیدن از آن‌ها خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. به‌طور مثال شاید از خودمان بپرسیم چرا باید وقت و انرژی ارزشمند خودمان را برای خرید حضوری از سوپرمارکت‌ها یا پرسه‌ زدن بین قفسه‌های هایپرمارکت‌ها هدر بدهیم، وقتی می‌توانیم همان کالا را ظرف چند دقیقه جلوی در خانه‌ تحویل بگیریم؟

چندی پیش نشریه فوربس در گزارشی نوشته بود؛ علاوه‌بر دارک‌استورهای متعددی که در کشورهای مختلف برای ارسال سریع کالا به مشتریان در حال راه‌اندازی است، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ از جمله والمارت و تارگت هم برای این‌که از رقابت جا نمانند، به عرضه آنلاین کالاهای سوپرمارکتی روی آوردند.

اوضاع در ایران چطور است؟ آیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی هم برای فروش موادغذایی و کالاهای موسوم به تندمصرف به استفاده از پلتفرم‌های آنلاین روی آورده‌اند؟ برای پاسخ به این سوال داده‌های مربوط به همکاری آن‌ها با یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی در ایران را بررسی کرده‌ایم.

«اسنپ‌اکسپرس» زیرمجموعه‌ای از اسنپ است که کالاهای سوپرمارکتی را ظرف مدت ۳۰ دقیقه و با تخفیف‌های ویژه به مشتریان تحویل می‌دهد. قصه همکاری «اسنپ‌اکسپرس» با فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی هم از مدت‌ها پیش شروع شده و خرید آنلاین از فروشگاه‌هایی مثل هایپراستار، رفاه، جانبو و گندم در اسنپ‌اکسپرس مقدور است. ضمن این‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگری مثل هفت، حیات، افق کوروش، محسن و... هم محصولات خود را در اسنپ‌اکسپرس عرضه می‌کنند.

یعنی شواهد و قرائن نشان می‌دهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایرانی هم به موازات تجربه فروشگاه‌های پرآوازه بین‌المللی، به استفاده از این ظرفیت برای فروش بیشتر روی آوردند. شاید به این دلیل که فروش آنلاین کالای سوپرمارکتی، تهدیدی برای کسب‌وکارهای سنتی نیست، بلکه به نوعی مکمل آن‌هاست.

«اسنپ‌اکسپرس» برای گسترش پوشش‌دهی و ارسال سریع سفارش‌ها با ۸۵۰ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای همکاری دارد که تعدادشان مرتب در حال افزوده شدن و سهم آن‌ها از خریدهای روزانه اسنپ‌اکسپرس به سرعت در حال رشد است. همکاری با این فروشگاه‌ها یک مزیت مهم هم برای خریداران دارد؛ آن‌ها با این روش می‌توانند حتی از2 تخفیف روی یک کالا استفاده کنند؛ یکی از تخفیف‌های متعدد و متنوع «اسنپ‌اکسپرس» و دیگری تخفیف‌های خود فروشگاه. آمارهای «اسنپ‌اکسپرس» نشان می‌دهد ۸۰ درصد خریدهایی که از روی این پلتفرم و از فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده، همراه تخفیف بوده.

رکورددار این موضوع هم شهروندی است که در یک مرتبه خرید موفق شده حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تخفیف بگیرد. استفاده از این تخفیف‌ها در ۶۴ شهر از ۷۹ شهر تحت پوشش «اسنپ‌اکسپرس» مقدور است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

تگها : خرده فروشی , فروشگاه های زنجیره ای , ماهنامه تجارت طلایی , هایپر استار , اسنپ فود , اسنپ , اسنپ باکس , اسنپ اکسپرس , دلیوری فروشگاه , دلیوری , فروشگاه همواره تخفیف , تخفیف اسنپ , تخفیف اسنپ اکسپرس

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان