نایک، قهرمان اقتصادی جام‌جهانی 2022

نایک، قهرمان اقتصادی جام‌جهانی 2022
نایک، قهرمان اقتصادی جام‌جهانی 2022

هر اتفاقی در طول جام‌جهانی 2002 رخ دهد، «نایک» بدون شک، قهرمان اقتصادی این رقابت‌هاست. این شرکت شناخته‌شده در حوزه تولید پوشاک ورزشی، وظیفه تولید البسه 13 تیم از 32 تیم حاضر در قطر را برعهده دارد؛ اتفاقی که سود بسیاری برای این برند دارد. مبلغ سود این شرکت زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم پنج تیم از 13 تیمی که این نهاد وظیفه تولید پیراهن‌شان را برعهده دارد، از ستارگان مشهور جهان فوتبال مانند نیمار، رونالدو، امباپه و غیره بهره می‌برند؛ نکته‌ای که باعث افزایش چشمگیر فروش البسه و سود بیشتر این برند می‌شود؛ البته باید توجه داشت نایک فروش خودش در سال را دارد اما برگزاری رقابت‌هایی مانند جام‌جهانی و جام‌ملت‌های فوتبال اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی که هواداران فوتبال برای تماشای آنها باید سالیان سال در انتظار باشند، فروش برندهای معتبر نظیر نایک را بیشتر می‌کند، چراکه داشتن پیراهن تیم‌های محبوب به‌ویژه آنهایی که از فوق‌ستارگان جهان فوتبال بهره‌مند هستند، برای علاقه‌مندان جذابیت خاصی دارد.

 

 

«آدیداس» هم یکی دیگر از شرکت‌های شناخته‌شده در عرصه تولید پوشاک ورزشی است که در حوزه تولید البسه اسپانسر بسیاری از تیم‌های ملی و باشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی است اما این برند برای جام‌جهانی برعکس یورو با تیره‌روزی مواجه شده است. به‌هرحال این برند با برعهده داشتن تولید البسه هفت تیم در قطر 2022 پس از نایک در رتبه دوم قرار دارد؛ البته نکته امیدوار‌کننده درباره آدیداس این است که این شرکت وظیفه تولید البسه تیم ملی آرژانتین با ستاره‌ای به نام لئونل مسی را برعهده دارد. این نکته فروش لباس‌های تولیدشده ازسوی این شرکت برای تیم ملی آرژانتین را افزایش می‌دهد، چون به احتمال بسیار زیاد این دوره آخرین حضور فوق‌ستاره در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان است؛ از همین رو بسیاری از هواداران دنیای فوتبال لباس مسی را تهیه می‌کنند؛ آماری که اگر رقابت‌های قطر 2022 با قهرمانی آلبی‌سلسته به پایان برسد به‌طور نجومی افزایش می‌یابد و باعث بیشتر شدن سود این شرکت آلمانی از رقابت‌ها می‌شود.

 

 

«پوما» سومین و آخرین غول تولید پوشاک ورزشی در جهان است که با برعهده داشتن وظیفه تولید البسه 6 تیم در این رقابت‌ها حضور دارد. لباس‌های این شرکت آلمانی را بیشتر عادت داریم در رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های المپیک تابستانی، قهرمانی جهان و دایموند لیگ بر تن دونده‌ها ببینیم. بااین‌حال برند مورداشاره هم در قطر حضور دارد اما به‌علت اینکه وظیفه تولید البسه تیم‌های مطرح را برعهده ندارد، کمترین سود ممکن در مقایسه با دو رقیب دیگر را دارد. باید گفت پوما بزرگ‌ترین بازنده عدم صعود تیم ملی فوتبال ایتالیا به جام جهانی است، زیرا لاجوردی‌پوشان ایتالیا مهم‌ترین تیم تحت قرارداد این برند هستند و این شرکت هم بیشترین سود را از فروش البسه ایتالیا می‌برد؛ اتفاقی که باتوجه‌به عدم صعود شاگردان مانچینی رخ نمی‌دهد. در مجموع پیروز این تجارت بزرگ، نایک است که وظیفه تولید البسه 13 تیم پرستاره مسابقات را برعهده دارد.

 

 

دردسرهای نایک

کمپانی مشهور نایک به‌عنوان تولید‌کننده و اسپانسر پیراهن تیم ملی برزیل دچار دردسر بزرگی شده است. مصادره این پیراهن ازسوی راستگرا‌ها در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری این کشور باعث بی‌توجهی برخی شهروندان به آن و کاهش فروش شده است. این اتفاق برای نایک قابل‌قبول نیست. این برند مشهور در آستانه جام‌جهانی و رونمایی از پیراهن برزیل بیانیه داده است که «هرگونه ارجاع سیاسی به این پیراهن ممنوع است. پیراهن برزیل مال همه برزیلی‌هاست».

 

 

تگها : اقتصاد , پوما , پوشاک ورزشی , تجارت , ماهنامه تجارت طلایی , برند , آدیداس , نایک , اسپانسر , رقابت , فوتبال , المپیک , جام جهانی , قهرمان اقتصادی , جام جهانی 2022 , قطر2022

اخبار مشابه

رتبه: بد خوب
طراحی سایت: مهریاسان